Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

PPP lanserar utbildningssatsning – plockar in Hyper Island-veteran

Publicerad: 4 juni 2021, 08:17

Thomas Björk ledde länge Hyper Island-programmet ”Digital data strategist”.

”Universitetens logik är väldigt daterad” säger PPP-byrån The Domain Was Takens vd Filip Dalhamn.


Ämnen i artikeln:

People People PeopleThe Domain Was Taken

The Domain Was Taken är byrånätverket People People Peoples affärs- och strategidel. Under våren har byrån genomfört vad de kallar för ”bootcamps” för företag med tillväxtambitioner. Tanken är att företagen på ”bootcampet” ska dela erfarenheter med varandra under ledning från facilatorer. Ledare från TDWT:s sida har varit grundaren Filip Dalhamn och digitaltaktikern Jesper Åström

– Vi har genomfört två camps hittills med väldigt spännande resultat. Detta är framtidens lärande och det är ett bra exempel på det ständigt pågående lärandet som passar dagens samhälle. Egentligen är det konstigt att man utbildas vid runt 25 års ålder och sedan väldigt sällan deltar i några fler utbildningsinsatser i livet. Universitetens logik är väldigt daterad på det sättet, konstaterar Filip Dalhamn.

Nu rekryterar de Thomas Björk från Hyper Island för att fortsätta driva projektet, ett projekt som i samband med det formaliseras till ett eget erbjudande. Thomas Björk har jobbat på Hyper Island sedan 2011 och drev länge programmet ”Digital data strategist”. Han har även jobbat på bolag som Google och Unilever.

– Jag är imponerad av vad som redan har skapats och resultaten för de företag som har deltagit i bootcampen. Det har varit oerhört bra och mätbara resultat. De medverkande företagen tjänar pengar på att delta redan som det är. Jag ser fram emot att finslipa lite på strukturen på kurserna för att sedan ta samma koncept och applicera på olika kursinriktningar framöver, säger Thomas Björk och fortsätter:

– Det är just nätverkseffekten som gör mig intresserad av detta, det finns så mycket kunskap och erfarenhet som vi kan paketera och kan skapa utbildningar i världsklass, summerar Thomas Björk.

Tidigare i våras rekryterade TDWT Viktoria Gudmundsäter från Mediacom för att leda ett nytt affärsområde inom insikt och analys.

PPP har tidigare satsat på utbildningar i form av Spoons erbjudande StoryCo. 

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.