Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 17 Februari 2021, 10:46
Viktoria Gudmundsäter var tidigare head of insight på Mediacom.
Foto: Christian Gustavsson
People People People-byrån The Domain Was Taken genomför en av sina största satsningar hittills.
2020 blev ett händelserikt år för kommunikationsnätverket People People People, som såldes tillbaka till grundarna från Bonnier Ventures. Nätverket omfattar idag byråerna Oh My, Spoon, Trickle, Sigmar, The Domain Was Taken, Kit, Spoon Inhouse, Gabardin och Fuze. Både Gabardin och Fuze startades under fjolåret.
Nu breddas verksamheten ytterligare, i och med etableringen av ett nytt affärsområde i strategi- och tillväxtbyrån The Domain Was Taken. Bolaget har en digital inriktning, och grundades för två år sedan.
Den nya delen omfattar insikter och analys, och ska ledas av nyrekryterade Viktoria Gudmundsäter. Hon värvas från mediabyrån Mediacom, där hon varit head of insight och en del av ledningsgruppen.
– Jag brinner för att omsätta data till något som alla delar av en organisation kan ta till sig av och nyttja, säger Viktoria Gudmundsäter i ett pressmeddelande.
Rekryteringen beskrivs som en av byråns största satsningar hittills.
– Vi tror på mixen av insikter från data, kombinerat med digitala verktyg och långsiktigt varumärkesbyggande för att lyckas med tillväxtresor, säger företagets grundare Filip Dalhamn.