Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Pr-byrån Number 10 lägger ned: ”Har olika drömmar”

Publicerad: 29 Juni 2020, 11:05

Caroline Lidman och Maria Fabricius

Foto: Pressbild

Efter fyra år väljer Caroline Lidman och Maria Fabricius att lägga ned pr-byrån Number 10.


Ämnen i artikeln:

Number10Caroline Lidman

För fyra år sedan lämnade Caroline Lidman och Maria Fabricius Mindmakers PR för att starta upp den egna byrån Number 10, en byrå som tillsammans med produktionsbolaget Crosby och byrån Graviz ingått i Mason Brower Group. Nu väljer de att lägga ned byrån.

LÄS MER: Möttes som rivaler - nu driver de byrå ihop

– Både jag och Maria är väldigt drivna individer med stora drömmar men som vill lite olika saker. För att ge utrymme och möjligheter att förverkliga de drömmarna tror jag det här var det bästa beslutet, säger vd:n Caroline Lidman.

Byrån har sedan start visat starka ekonomiska siffror med en vinstmarginal på mellan 14 och 20 procent. 2019 omsatte de fyra miljoner kronor och var tre anställda. På kundlistan finns bland annat Tre, Liber Management, Arken Zoo och NEC.

Caroline Lidman berättar vidare att hon kommer fortsätta jobba som fristående konsult med fokus på person-pr, marknads-pr och sociala medier. Maria Fabricius kommer i sin tur att fokusera på opinionsbildning och politik.

När hon ser tillbaka på de fyra år som gått har hon svårt att lyfta fram ett enskilt projekt som symboliserar byrån, istället lyfter hon fram den mentalitet hon menar har präglat dem.

– Redan från start har vi varit en ”doer-duo” med jävlaranamma och en vilja att göra vår egen grej. Alla de timmar jag och Maria tillbringat med varandra har också lett till att vi gått från att vara kollegor till att bli nära vänner.

För de som själva funderar på att bryta sig loss och starta upp egen byrå är hennes bästa råd att inte fastna i strategidokument och storslagna planer.

– Det svåra är inte att starta ett aktiebolag utan att få saker att hända och se till så att intäkterna rullar in. Bestäm dig och dedikera all tid och kraft där du ser att det finns möjligheter, säger Caroline Lidman.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Number10Caroline Lidman

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.