Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Reflektion och optimism ska prägla nya F&B Daily

Publicerad: 13 Februari 2020, 10:38

Forsman & Bodenfors vd Silla Levin tillsammans med Rasmus Bjurström, ny chef på F&B Daily.

Foto: Michelle Christiansen

Forsman & Bodenfors nya enhet F&B Daily har redan börjat jobba med Vattenfall och Swedbank. För Resumé berättar managing director Rasmus Bjurström om hur han ser på F&B Daily och samarbetet med övriga byrån.


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

I augusti 2019 rapporterade Resumé att Forsman & Bodenfors skulle komma att lansera en ny enhet med fokus på content, produktion och media. Tanken är att den nya enheten ska kunna komplettera de större uppdragen med daglig och rappare kommunikation. Samtidigt har byrån valt att lägga ned varumärket F&B Factory.

Nu står det klart att den nya enheten får namnet F&B Daily och kommer att ledas av Rasmus Bjurström. Rasmus Bjurström kommer närmast från en roll som strategy & planning director på reklambyrån Perfect Fools. Innan dess har han jobbat på mediebyråerna OMD och OMG samt Hyper island.

– Kundmötet sker på så många ställen samtidigt idag. Genom att addera F&B Daily kan våra kunder ha en mer sammanhållen varumärkesröst genom hela resan. Det behövs en kvalitativ upplevelse av varumärket, oavsett om det är i ett stort nedslag för den breda massan eller i ett dagligt, enskilt möte i form av en content-serie. Med F&B Daily kommer vi kunna skapa ännu mer engagemang och effekt för våra kunder, säger Silla Levin, vd för Forsman & Bodenfors i Sverige.

Den senaste tiden har F&B Daily, som har verksamhet i både Stockholm och Göteborg, stärkts med en rad nyrekryteringar och består i nuläget av 40 medarbetare.

– Digital kommunikation och innovation har alltid legat mig varmast om hjärtat, och därför är det oerhört roligt att vara med och skapa något nytt inom Forsman & Bodenfors. F&B Daily är en utveckling och en förlängning av vårt erbjudande och vår vision, om kommunikation i världsklass. Vi ska kreera ännu mer magi i det dagliga kundmötet, säger Rasmus Bjurström.

Mediedelen av F&B Daily kommer att formas efter The Media Kitchen, medieavdelningen i tidigare KBS som i september 2018 slogs samman med F&B. Tanken är att kunna avdelningen ska erbjuda alltifrån medieköp till analys, optimering och e-commerce.

Vilka kunder jobbar ni med?

– Vi har påbörjat flera uppdrag, men det är lite för tidigt att gå ut och berätta om något av dem riktigt ännu. Vi har från både Factory och Studios flera pågående samarbeten, tex med Vattenfall, Swedbank och Fastighetsbyrån. Fler uppdrag har påbörjats men är fortfarande i sin linda och vi kommer att berätta mer om dem inom kort, skriver Rasmus Bjurström i ett mejl till Resumé.

När kommer vi börja se de första skarpa resultaten från F&B Daily?

– Det bästa med Daily är att vi redan har börjat leverera skarpa resultat. Ibland handlar det om mindre justeringar och idéer längre ned i funneln, men som omedelbart skapar effekter för våra egna och gemensamma kunder över hela F&B. 

Givet din bakgrund, på vilket sätt kommer ditt ledarskap och dina tankar att prägla F&B Daily?

– Jag har både studerat vid och jobbat för Hyper Island i flera år, och det har präglat mig både som person och som medarbetare. Det är en kombination av djupt rotad nyfikenhet, en tro på att människor alltid blir bättre av andra människor och att teknik och innovation alltid, på ett eller annat sätt är en del av lösningen. Vi lever i en tid av förändring, och jag tror helhjärtat på att två av nycklarna till framgång i en exponentiell värld är reflektion och optimism.

Hur ser du på samarbetet med övriga Forsman & Bodenfors? Hur kommer det se ut och vad behövs för att det ska fungera?

– Vi är ett Forsman & Bodenfors, med samma mål och vision. Vi blir med Daily ett större kundteam, med fler kompetenser, och som kan se på samma utmaning med olika glasögon och erfarenheter. Det är det som som gör oss starkare och varför vi kommer att sticka ut. Det ska inte finnas en ”one size fits all”, utan varje kundteam blir unikt utifrån vilka behov och utmaningar just den kunden står inför, skriver Rasmus Bjurström.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.