Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 26 juni 2012, 14:22
Retail and Brands, som äger JC, Solo och Brothers & Sisters samt Polarn o. Pyret, väljer Scream som ny mediebyrå.
Ämnen i artikeln:
ScreamRetail and Brands, RnB, har fram tills nu haft varsin mediebyrå för respektive koncept. Bolaget har sett över sina mediebyråsamarbeten i en större pitch under våren:
– Vårt mål har varit att hitta en byrå som kan detaljhandel och framförallt klädbranschen, men samtidigt kan ge oss en uppdaterad inriktning på vår kommunikation, säger Maria Sjöstrand, marknadschef för Brothers & Sisters tillika den som har hållit i RnB:s pitcharbete, i en kommentar.
Hon hävdar också att Scream inte bara presenterat ett sammanhållet upplägg, utan även förstått hur man vill jobba i framtiden.
Screams vd Daniel Berg uppger att pitchen har varit en av de mest utmanande på riktigt länge:
– Vår erfarenhet av detaljhandel där vi har många kunder och vår satsning på byråns digitala utveckling har hjälpt oss mycket, säger han i en kommentar.
Screams arbete drar igång i höst och i ett första skede ligger fokus på strategier och medieplanering.
RnB spenderade cirka 105 miljoner kronor i brutto i media under förra året, enligt Sifo.
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Scream