Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Så går det för framtidsbyrån Another Tomorrow

Publicerad: 1 Oktober 2020, 09:21

Another Tomorrow ser en ökad efterfrågan på förändringsprocesser med prototyping som utgångspunkt. Under förra året ökade omsättningen med 44 procent.


Ämnen i artikeln:

Another Tomorrow

Framtidsbyrån Another Tomorrow startades 2015 av Fredrik Heghammar och Joe Coppard. Två år senare gick bolagsproffset Staffan Ekholm in som vd och delägare i byrån.

Under 2019 omsatte bolaget 9,7 miljoner kronor (6,7). Vilket innebär en tillväxt på dryga 44 procent. Även vinsten ökar något från 2,2 miljoner 2018 till 2,4 miljoner 2019.

Another Tomorrow har sedan 2017 gått från tre till tolv heltidsanställda. Sedan sommaren 2019 har ett antal strategiska rekryteringar gjorts. Senast att ansluta var bland annat Jasper Nordling, från NORD DDB, som blev marknadschef och ansvarig för det nya affärsområdet strategisk kommunikation- och varumärkesfrågor, och Daniele Tatasciore, headhuntad från Accentures Liquid Studio, som gick in i rollen som creative technologist. Tidigare rekryterades även Ulrika Drougge och Annie Johnson, som senast kommer från Stockholms Universitet respektive Itch. Båda arbetar som Business Designers på Another Tomorrow.

– Vi har gjort oss redo att växa ytterligare genom att göra flera viktiga investeringar i personal under 2019 och 2020, och det märks i den positiva utveckling vi haft även under 2020. Vinsten är fortfarande stabil och helt enligt plan, säger Staffan Ekholm, vd på Another Tomorrow i en kommentar. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Another Tomorrow

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.