lördag23 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Så mycket tjänar byråerna på coronakommunikationen

Publicerad: 18 december 2020, 14:56

Från vänster: bild från Forsman & Bodenfors kampanj för Västtrafik, film av Le Bureau för MSB och utomhusreklam för Vårdguiden signerad Familjen. Foto: Montage

Medan coronapandemin har fått många annonsörer att dra i handbromsen har behovet av information från det offentliga Sverige varit exceptionellt högt. Resumé har gått igenom fakturorna från byråerna som guidat ett Sverige mitt i en pandemi. 

Ämnen i artikeln:

Le BureauFamiljenBBDO NordicsCare of HausKnakKAN

JVC


Det har varit ett chockartat år för Sveriges kommunikationsbransch. Totalt har medieköpen förmedlade via Sveriges mediebyråers medlemmar fram till december 2020 sjunkit med 17,7 procent i jämförelse med samma period

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev