Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Så mycket tjänar byråerna på coronakommunikationen

Publicerad: 18 december 2020, 14:56

Från vänster: bild från Forsman & Bodenfors kampanj för Västtrafik, film av Le Bureau för MSB och utomhusreklam för Vårdguiden signerad Familjen.

Foto: Montage

Medan coronapandemin har fått många annonsörer att dra i handbromsen har behovet av information från det offentliga Sverige varit exceptionellt högt. Resumé har gått igenom fakturorna från byråerna som guidat ett Sverige mitt i en pandemi. 


Ämnen i artikeln:

Le BureauFamiljenBBDO NordicsCare of HausKnakKANFolkhälsomyndighetenMSB

Det har varit ett chockartat år för Sveriges kommunikationsbransch. Totalt har medieköpen förmedlade via Sveriges mediebyråers medlemmar fram till december 2020 sjunkit med 17,7 procent i jämförelse med samma period

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.