Byråer
Så mycket tjänar byråerna på coronakommunikationen
Publicerad: 18 december 2020, 14:56
Från vänster: bild från Forsman & Bodenfors kampanj för Västtrafik, film av Le Bureau för MSB och utomhusreklam för Vårdguiden signerad Familjen. Foto: Montage
Medan coronapandemin har fått många annonsörer att dra i handbromsen har behovet av information från det offentliga Sverige varit exceptionellt högt. Resumé har gått igenom fakturorna från byråerna som guidat ett Sverige mitt i en pandemi.
Det har varit ett chockartat år för Sveriges kommunikationsbransch. Totalt har medieköpen förmedlade via Sveriges mediebyråers medlemmar fram till december 2020 sjunkit med 17,7 procent i jämförelse med samma period
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.