Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Så växte BCW efter samgåendet

Publicerad: 18 Augusti 2020, 08:18

Marta Karlqvist, vd Burson Cohn & Wolfe.

Under fjolåret verkställdes fusionen mellan Cohn & Wolfe och Burson-Marsteller. Omsättningen växte samtidigt som vinstmarginalen krympte.


Ämnen i artikeln:

BCWBurson Cohn & Wolfe

I februari 2019 fusionerades införlivades Burson-Marsteller i Burson Cohn & Wolfe AB och skapade Burson Cohn & Wolfe AB omsättningen ökade med 29 procent till 55,8 miljoner kronor. I årsredovisningen skriver bolaget att tillväxten dels är ett resultat av fusionen, men bygger i huvudsak på en ökning av uppdragen från befintliga kunder. Byrån nämner specifikt att intäkterna för reklamproduktion har ökat.

Samtidigt föll rörelseresultatet med 12 procent till 5,3 miljoner kronor, rörelsemarginalen på omsättningen minskade därmed från 14 till 9,4 procent.

Personalstyrkan ökade från 23 till 31 snittanställda.

Under 2019 vann byrån även ett flertal priser såsom ”Best Nordic Campaign” vid Sabre Awards - för andra året i rad. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

BCWBurson Cohn & Wolfe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.