Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag16.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

SAS i mediebyråpitch

Publicerad: 6 augusti 2012, 13:17

SAS ser över sitt avtal med Mediacom.

Foto: Pressbild.

Ett pressat SAS går ut i mediebyråpitch. Bolaget behöver se över sina investeringar och försöka spara pengar. – Det stämmer. Vi är ute i en process där vi ser över mediebyråsamarbetet, säger Ulf Hermansson-Samell, marknadschef på SAS.


Ämnen i artikeln:

SASMediacom

Under de sju år som Ulf Hermasson-Samell har jobbat på flygbolaget har Mediacom varit deras mediebyrå. Men som ett led i deras lönsamhetsstrategi 4Excellence ser de nu över avtalet.
– Det handlar dels om att spara pengar, och dels att säkerställa att vi optimerar vår investering på bästa sätt. Mediacom är med i den här processen, och vi gör den tillsammans med vår inköpsavdelning, säger Ulf Hermansson-Samell.   

Avtalet som står på spel är nordiskt och pitchen beräknas vara klart någon gång under hösten.  
– Vi går ut brett nu från start och ser vilka som vill vara med och som kan passa oss bra, säger han.

Enligt Ulf Hermasson-Samell finns det inga planer på att även gå ut i reklambyråpitch. Bolaget arbetar i dag med CP+B Europe på den svenska marknaden och SWE utanför Norden.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

SASMediacom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.