Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Sats väljer Carat

Publicerad: 30 Maj 2013, 09:41

Foto: Sats.

Carat som upplevt en turbulent tid med kundtapp och vd-byte har fått in gymkedjan Sats som ny kund för de nordiska marknaderna.


Ämnen i artikeln:

SatsCarat

Som Sats nya mediebyrå ska Carat utveckla gymkedjans varumärke på nordisk nivå.

Carat kommer att föra ett nära samarbete med SATS i Norge, Sverige och Finland.

Nordiska marknadsdirektören på SATS, Eva Lundström:

– Carat är en mycket kompetent fullservicebyrå som kan hjälpa oss med de marknadsutmaningar vi har i alla de nordiska länderna. Bredden på Carats kompetens i kombination med deras kunskap och engagemang för vårt varumärke har varit avgörande för valet.

På en allt tuffare marknad är kraven på ROI (Return of Investment) höga.

Carat har de senaste månaderna fått in ett antal nordiska kunder som NorgesGruppen, Viking Line och nu SATS.

– Att få vara med och driva SATS kommunikation till nästa nivå känns riktigt spännande. Vi kommer få använda stora delar av vår samlade kompetensbredd i teamet vilket alltid är roligt och ger bra effekt i strategi och lösningar, säger Patrik Gamryd stf koncernchef på Aegis Media i Sverige, i ett pressmeddelande.

Samarbetet mellan SATS och Carat startar efter sommaren.

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

SatsCarat

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.