Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag31.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Shout vinner tillbaka Liseberg

Publicerad: 22 Januari 2014, 15:16

Lisebergs nya berg- och dalbana ”Helix”.

Före jul kunde Resumé avslöja att samarbetet mellan Liseberg och reklambyrån Forsman & Bodenfors avslutats efter bara ett år. Nu har Liseberg valt en ny reklambyrå. Det är Shout som återfår förtroendet.


Ämnen i artikeln:

Kent KierdorfByråvalShoutLisebergF&B

Liseberg gjorde under det årslånga samarbetet med Forsman & Bodenfors  gjort tre stora nationella kampanjer – Glada barn-garantin, Kaninlandet  och julkampanjen.

– Det var som ett äktenskap – vi gick in i det med liv och lust, men det stämde inte riktigt för oss, sa Kent Kierdorf till Resumé, i mitten av december.

Han har nu lämnat marknadschefsrollen för att bli Lisebergs försäljningschef.

Lisebergs nygamla reklambyrå är Shout. Parterna hade ett samarbete för några år sedan.

– Vi uppskattade Shouts snabba, flexibla arbetssätt och den höga idénivån, säger Andreas Andersen, vd och tillförordnad marknadschef på Liseberg, i ett pressmeddelande.

Samarbetet med Shout startar omedelbart och en del av uppdraget består i att marknadsföra den nya berg- och dalbanan "Helix".

Arbetsgrupp Shout
Strategisk projektledare: Melina Aristiadou
Operativ projektledare: Therese Berglund
Art Director: Calle Österberg
Art Director/Formgivare: Martin Hummel-Gradén
Copywriter: Pontus Caresten
Final Art: Johanna Levin

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.