onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Slutet är nära breddar erbjudandet

Publicerad: 16 december 2022, 12:00

Slutet Takeout är namnet på det nya postproduktionsbolaget.

Produktionsbolaget Slutet är nära lanserar Slutet Takeout – ett postproduktionsbolag som primärt inriktar sig till reklambyråer och stillbildsagenturer.

Ämnen i artikeln:

NyheterSlutet är näraProduktionsbolag

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Produktionsbolaget Slutet är Nära satsade redan 2015 på en postavdelning till sina egna produktioner. Efter att antalet förfrågningar om uppdrag som enbart innefattat postproduktion har ökat tar man nu steget att byta ut postavdelningen till ett eget posthus.

Slutet Takeout, som är namnet på det nya posthuset, vänder sig i första hand till stillbildsagenturer som även producerar rörligt innehåll, samt byråkunder som producerar egna mindre projekt men är i behov postproduktion och en postproducent. I och med att de primära kunderna inte är andra produktionsbolag, ser man sig inte som en direkt konkurrent till de redan befintliga posthusen i Stockholm. 

– Slutet är Näras interna postproduktion har existerat länge nu och det har uppskattats både av byråkunder och direktkunder. Filmbranschen i Stockholm har fantastiskt duktiga frilansare och det är sällan ett problem att hitta talangen. I takt med att antalet enheter ökar per projekt samt efterfrågan av flexibilitet med korta ledtider och stort antal medier så är det snarare koordineringen av den valda talangen till just det specifika behovet som har blivit knepigare. Vi har i dag hela kedjan hos oss med allt från klippare till kompositör, säger Alexandros Bakos, exekutiv producent på Slutet är Nära, i ett pressmeddelande. 

Slutet Takeout har under 2022 gjort postproduktion åt Toyota, Toteme, Fjällräven, Tiger of Sweden, Marbodal med flera.

LÄS MER: Produktionsbolagen larmar: Betydligt lägre beläggning 2023 än vanligt 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev