Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 7 februari 2013, 10:15
Betfair har valt Adon som ny mediebyrå på den svenska marknaden. Samarbetet påbörjades strax innan årsskiftet.
Ämnen i artikeln:
AdonSlaget om spelkunderna tätnar i Sverige. En av de uppstickande aktörerna är Betfair, som nu har valt Adon som mediebyrå på den svenska marknaden.
– Vi träffade ett flertal duktiga byråer i vår upphandling men vi upplevde det som Adon i sin pitch hade gått ett par steg längre än sina konkurrenter för att sätta sig in i just vår position på den svenska marknaden snarare än att applicera ett generellt "bransch-tänk", kommenterar Klas Winberg, area manager på Betfair.
För Adons del innebär det nya samarbetet en fjäder i hatten.
– Betfair är en spännande kund i en bransch där mycket händer just nu. Den unika affärsmodell där spelarna själva sätter oddsen ger Betfair en unik produkt som är både kommunikativt spännande och kreativt stimulerande. Vi är otroligt glada att de valt just oss och ser fram emot det spännande arbete vi har framför oss, säger Johan Lundgren, kundansvarig på Adon i ett pressmeddelande.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Adon