tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Spoon satsar på influencer marketing

Publicerad: 15 december 2022, 08:30

Spoon goes influencer marketing.

Under 2021 gjorde Spoon en satsning på att bygga upp ett eget affärsområde för sociala medier, nu växer området ytterligare under 2023 genom en satsning på influencer marketing.

Ämnen i artikeln:

SpoonNyheterInfluencerInfluencer marketing

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


– För oss är det en självklar del av kommunikationen på sociala medier” säger Yrla Persson, Business director och ansvarig för sociala medier på Spoon.

Den kreativa byrån Spoon har identifierat en lucka på marknaden och vet att trovärdighet i sociala medier är av allra största vikt:

– Vi vill ha det som känns genuint och äkta, och är trötta på den typen av samarbeten som inte ger oss som användare någon form av värde. Spoons kärna ligger i att berätta riktiga historier genom riktiga människor, vilket linjerar väldigt fint med den luckan på marknaden som vi har identifierat, säger Yrla Persson.

Byrån har många kunder som verkar inom offentlig sektor och näringsliv, eller driver kommunikation med fokus på samhällsnytta.

– Där ser vi en växande efterfrågan kring att kunna hantera mer komplex, utmanande och inkluderande samarbeten. Vi ser även att det finns en position att fylla bland utbudet av byråer som arbetar med influencer marketing med fokus på just det, avslutar Yrla Persson. 

Under hösten har bland annat Emma Bengtsson rekryterats till teamet för att vara en del av att bygga upp erbjudandet, senast kommer hon från SVT där hon har etablerat upp hur de ska arbeta med influencer marketing.

– Satsningen på influencer marketing är ett bra komplement till allt vi kan erbjuda inom vårt nätverk People People People, där vi har rollen som strategisk och kreativ kommunikationsbyrå. Jag är väldigt glad att vi har kunnat anställa Emma som har stor erfarenhet av liknande arbete, säger Maria Biesterfeldt, byråchef på Spoon i Stockholm och delägare i People People People.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev