Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Stark start för NoA:s e-handelssatsning

Publicerad: 7 maj 2021, 12:19

Jonathan Pettersson, vd på NoA Ignite, tillsammans med Izabelle Östergren, operativ chef och Sebastian Broms, grundare av Oakwood.

På bara några månader har NoA:s satsning Ignite fått in ett tiotal kunder.


Ämnen i artikeln:

The North AllianceOakwood

I februari slog byråkoncernen The North Alliance, NoA, ihop ux- och techinriktade Making Waves och Hello Great Works med nyförvärvade designbyrån Oakwood. Tanken är att bygga en verksamhet som kan ta hand om e-handelsuppdrag från ax till limpa. Det nya affärsområdet heter NoA Ignite och med drygt 350 anställda och en omsättning på 500 miljoner kronor var det redan från start koncernens största .

LÄS MER: 

Än så länge tycks satsningen vara en stor framgång. På några månader har NoA Ignite fått in ett tiotal kunder, däribland Our Legacy och Stand Studios, och rekryterat flera nyckelkompetenser. Bland annat har man rekryterat rutinerade Magnus Sjöholm och Simon Davidsson med lång erfarenhet inom e-commerce respektive ux-design. Inom kort hoppas bolaget ha växt med ytterligare 15 medarbetare.

– Vi tycker det är fantastiskt kul att så många företag kommer till NoA Ignite för att få hjälp med att bygga framtidens e-handel och vi är väldigt glada att kunna välkomna Magnus och Simon ombord på tåget. Nu söker vi fler av branschens bästa personer som kan fortsätta utmana oss och våra kunder, säger Jonathan Pettersson, vd på NoA Ignite. 

Sedan tidigare jobbar NoA Ignite med kunder som Gina Tricot, SAS, Coop och Eytys.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

The North AllianceOakwood

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.