Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Stendahls har sprungit om Åkestam Holst och F&B – här är byråns nycklar för tillväxt

Publicerad: 31 augusti 2022, 12:44

Henrik Segergren, vd på Stendahls.

Foto: Skvader Media / Rickard Olausson

Stendahls hade en stark tillväxt under 2021. Vd Henrik Segergren berättar hur de lyckats ta positionen som Sveriges näst största byrå, och hur verksamheten påverkats av nederländska Io Groups uppköp. Dessutom flaggar han för att varumärket Stendahls kommer försvinna framöver.


Ämnen i artikeln:

StendahlsIntracto GroupNyheterBokslutEkonomiUppköp

Stendahls hade en stark utveckling under 2021, då i princip samtliga nyckeltal pekade uppåt. Omsättningen ökade med 26 procent och landade på nästan 208 miljoner kronor, medan rörelseresultatet ökade med

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.