Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Storförlust för Spoon 2020 – satsar på ökat nordiskt erbjudande med nya vd:n

Publicerad: 7 september 2021, 13:25

Marte Ramborg, nytillträdd koncernchef och vd för Spoon.

Foto: Geir Anders Rybakken Oerslien

Goodwill-avskrivningar, omställningskostnader och pandemi gjorde att Spoons förlust växte till 17,2 miljoner under fjolåret. Contentbyråns nye koncernchef berättar att verksamheten vänt till vinst under 2021. ”Jag ser flera sätt att kunna utbyta kompetenser över gränserna”.


Ämnen i artikeln:

Spoon

Spoon Publishing AB hade ett tufft år under 2020. I samma veva som byråverksamheten i Real Agency Group köptes över från Bonnier och sedermera bytte namn till People People People

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News