Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Strategibyrån öppnar i Göteborg

Publicerad: 5 november 2021, 09:21

Strategi och e-handelsbyrån har fram till i dag haft hela sin verksamhet i Sundsvall. Efter en lyckad satsning på tillväxt under pandemin öppnar bolaget kontor i Göteborg.


Ämnen i artikeln:

StrategiE-handel

Den strategiska design- och e-handelsbyrån FMCA valde en annorlunda väg ut ur pandemin: tillväxt. Nu satsar de nationellt och öppnar kontor i Göteborg.

En annan faktor bakom etableringen är att FMCA, trots oron på marknaden, såg över sin övergripande strategi och framtidsplan.

I den nya strategin ingår bland annat ett ökat fokus på e-handelskunder, något som fångar upp många av byråns kompetenser såsom strategi,design, utveckling och förpackningsdesign. Bland annat har man satsat mer på så kallad headless e-commerce, och skapat tätare samarbeten med Storm Commerce, Brink Commerce och Centra.

Göteborgskontoret har redan David Andersson, key account manager på plats. Han har en bakgrund inom e-handel från bland annat Textalk och Jetshop. 

FMCA är en strategisk design- och e-handelsbyrå som fram tills nu har haft verksamheten fokuserad i Sundsvall.

Under det senaste verksamhetsåret 2020 landade byråns omsättning på 8 miljoner kronor (8). Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till 336 000 kronor (45 tkr). Bolaget hade ett medeltal anställda på 10 personer (11).

Bland kunderna återfinns bland annat SCA, Tredje AP-fonden, Norrlands trä, Universal Music, Warner Music, Happy Plugs, SPV (Statens tjänstepensionsverk), Hoome Mäkleri, Sandlund / Hossain, Polskenet Invest, High Coast Whisky, Nocs, Lockeby Bryggeri, Miami Pool, Lilium Fastigheter, Hedern Fastigheter och NP3 Fastigheter.

Ämnen i artikeln:

StrategiE-handel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.