Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Strategiska byrån ömsar skinn – blir Ojity

Publicerad: 2 februari 2021, 10:56

Från vänster: Viktor Ehrenberg, strategy director, Maja Törnquist, studio manager och vd:n Per Sjögren.

Foto: Press

Brandwork gör en nystart och breddar verksamheten i det nya bolaget Ojity. Enligt vd:n Per Sjögren är det dags för ”nästa steg”.


Ämnen i artikeln:

Varumärkesbyråer

Varumärkesbyrån Brandwork grundades 2005 och har bland annat arbetat med varumärken som Geely, Collector Bank och Volvo Cars. 

Nu ömsar de skinn, genom att byta namn till Ojity och samtidigt bredda erbjudandet. Enligt ett pressmeddelande ska Ojity kombinera expertis inom varumärke och design med affärsutveckling och produkt- och tjänsteinnovation. Verksamheten flyttas över till ett nystartat företag.

– Många har blivit duktiga på att skapa smarta och smidiga kundupplevelser, inte minst i digitala kanaler. Men för att samtidigt vara varumärkesbyggande behöver de vara särskiljande, meningsfulla och utgå från varumärkets syfte, säger Viktor Ehrenberg, grundare av Brandwork och partner i Ojity.

I samband med det blir även Per Sjögren delägare och vd i verksamheten. Han har över 20 års erfarenhet av digitalisering i ledande roller på företag som Digitas, LBI London, HiQ och Meta Design Beijing.

– Det har varit 15 otroliga år, med många spännande uppdrag som tagit oss runt hela jorden. Men nu är det dags för nästa steg. Tillsammans med våra fantastiska kunder fortsätter vi vår resa och nu kan vi framförallt göra ännu mer skillnad, säger Viktor Ehrenberg. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Varumärkesbyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.