Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag12.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Succéår för Rodolfo

Publicerad: 1 Juni 2020, 08:11

Byrågrundarna Adam Lundberg och Ludwig Jonsson.

Under 2019 ökade kommunikationsbyrån Rodolfos omsättning från 9,5 till 16,1 miljoner kronor. Samtidigt gjorde byrån ett avsevärt mycket bättre resultat än föregående år.


Ämnen i artikeln:

Rodolfo

Kommunikationsbyrån Rodolfo grundades 2012 och har sedan start nischat in sig på vad de kallar beteendebaserad kreativitet där psykologi och kulturella fenomen får ta stor plats. Även om byrån har kunder inom det privata näringslivet ligger tyngdvikten på offentliga verksamheter. Bland kunderna finns bland annat Cancerfonden, Huawei, Spotify, Linnéuniversitetet och Kone.  Byrån drivs av Ludwig Jonsson och Adam Lundberg.

Nu har byråns bokslut för 2019 inkommit till Bolagsverket. Under 2019 ökade byråns omsättning kraftigt, från 9,5 till 16,1 miljoner kronor. 2019 års resultat landade på 1,8 miljoner kronor, byråns bästa någonsin och en kraftig förbättring från 2018 då resultatet stannade vid 17 000 kronor. Antalet anställda är detsamma som under 2018, nio stycken. Styrelsen har valt att dela ut 1,7 miljoner kronor till aktieägarna, något som lämnar bolaget med 6 miljoner kronor i tillgångar och en soliditet på 42,8 procent.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Rodolfo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.