Byråer
Svenska byråer når tusentals med sina nyhetsbrev: ”Marknadsför byrån”
Publicerad: 16 december 2022, 13:20
Nyhetsbrev har kommit och gått i den svenska byråbranschen. Efter två år lade exempelvis Nord DDB ned sitt under pandemin.
Nyhetsbreven är större än någonsin, vilket även märks i svensk byråbransch. Några av dem lockar tusentals prenumeranter där hälften av mottagarna är aktiva läsare. ”Av all extern kommunikation vi gör är nyhetsbrevet det vi får absolut mest hejarop för.” säger David Borg, partner på Borg Owilli.
En av de mer oväntade effekterna av pandemin var att nyhetsbreven gjorde storstilad återkomst. Visserligen hade det redan börjat bubbla redan åren innan men helt plötsligt övergav prisbelönta journalister sina
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.