Byråer
Talangflykten ur ett historiskt perspektiv: ”Byråerna har gång efter annan tvingats bevisa sig”
Publicerad: 13 september 2021, 12:16
Foto: Andreas Elgstrand / Alicia Price / Mats Edlund
I ett antal artiklar har Resumé djupdykt i talangflykten, från byråerna till kundsidan. Men varför har sidbyten inte skett tidigare? ”Om man går 20-25 år tillbaka i tiden skulle det nog ingen en kreatör med självkänsla kunna tänka sig jobba inhouse,” säger journalisten Carin Fredlund om utvecklingen.
I flera artiklar har Resumé belyst rörelsen i kommunikationsbranschhen där annonsörer och varumärken knyter till sig strateger, kreatörer och mediespecialister från byråerna. Parallellt med den ökade graden av digitalisering, data
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.