Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Tallink Silja Line hamnar hos PHD

Publicerad: 7 Mars 2014, 13:51

Foto: Pressbild.

Färjerederiet Tallink Silja Lina har valt PHD som mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

PHDTallink Silja Line

– Vi har sedan tidigare ett mycket gott samarbete med PHD på den finska  och den estniska marknaden och vi ser fram emot att utöka det samarbetet  till  Sverige, och därigenom dra nytta av synergieffekter inom  regionen, säger Irene Kiisk, marknadschef i Sverige för Tallink Silja Line i en kommentar.

Hon uppger att man föll för att PHD visat: ”god konsumentinsikt” och ”innovativa och kostnadseffektiva medielösningar”.

–  Vi ser med spänning fram emot att tillsammans med Tallink Silja  fortsätta arbetet med att befästa Tallink Siljas position som det  ledande passagerarrederiet på Östersjön, säger Fredrik Eriksson, vd på PHD Sverige i en kommentar.

Tallink  Silja AB är ett dotterbolag till börsnoterade AS Tallink Grupp, vilket  har en flotta på 18 fartyg och trafikerar 6 linjer med varumärkena  Tallink och Silja Line – Tallink Grupp äger också fyra hotell i Tallinn samt ett i Riga under varumärket Tallink Hotels.

Gruppen  har 7 000 anställda i Estland, Sverige, Finland, Lettland och Tyskland  och transporterar mer än 9 miljoner passagerare per år.

PHD skapades i London år 1990 och är idag ett globalt nätverk med över 2 500 medarbetare i fler än 70 länder.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

PHDTallink Silja Line

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.