Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 7 mars 2014, 13:51
Foto: Pressbild.
Färjerederiet Tallink Silja Lina har valt PHD som mediebyrå.
– Vi har sedan tidigare ett mycket gott samarbete med PHD på den finska och den estniska marknaden och vi ser fram emot att utöka det samarbetet till Sverige, och därigenom dra nytta av synergieffekter inom regionen, säger Irene Kiisk, marknadschef i Sverige för Tallink Silja Line i en kommentar.
Hon uppger att man föll för att PHD visat: ”god konsumentinsikt” och ”innovativa och kostnadseffektiva medielösningar”.
– Vi ser med spänning fram emot att tillsammans med Tallink Silja fortsätta arbetet med att befästa Tallink Siljas position som det ledande passagerarrederiet på Östersjön, säger Fredrik Eriksson, vd på PHD Sverige i en kommentar.
Tallink Silja AB är ett dotterbolag till börsnoterade AS Tallink Grupp, vilket har en flotta på 18 fartyg och trafikerar 6 linjer med varumärkena Tallink och Silja Line – Tallink Grupp äger också fyra hotell i Tallinn samt ett i Riga under varumärket Tallink Hotels.
Gruppen har 7 000 anställda i Estland, Sverige, Finland, Lettland och Tyskland och transporterar mer än 9 miljoner passagerare per år.
PHD skapades i London år 1990 och är idag ett globalt nätverk med över 2 500 medarbetare i fler än 70 länder.
Karl-Johan Byttner