Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

The Social Few går ihop med I am Collective och får ny vd

Publicerad: 22 November 2019, 12:48

Den nya byrån, som går under The Social Fews namn, kommer att jobba datadrivet med inkluderande kommunikation. Vd blir Suzan Hourieh Lindberg.


Ämnen i artikeln:

The Social Few

Suzan Hourieh Lindberg har under flera år jobbat med inkluderande kommunikation, senast på M- Volvo Car Mobility. Sedan fem år tillbaka har hon drivit nätverket The Social Few, ett kommunikationsnätverk som verkar för att sprida kunskap om hur bolag kan förbättra sin kommunikation med fokus på inkludering.

Nu slås The Social Few ihop med den tvärkulturella byrån I am Collective. Vd på den nya byrån blir just Suzan Hourieh Lindberg. Byrån beskriver sig själva som datadriven med fokus på inkludering.

– Vi har fått en enorm efterfrågan av både stora bolag och myndigheter, på siffror som visar på värdet av att jobba med mångfaldsfrågor och inkludera fler perspektiv i alla delar av organisationen - inte minst inhouseavdelningar som jobbar nära affärsutvecklings- och innovationsavdelningar. Det är precis det vi sysslar med. För oss handlar det om att möta marknaden på ett representativt sätt. 19,6 procent är utrikes födda, arabiska är Sveriges näst största språk och köpstyrkan hos den komplexa målgruppen svenskar med utländsk bakgrund ligger på 400 miljarder. Vi gör mångfaldsarbetet mer konkret och kopplat till affären på ett mätbart sätt. Vi har inte råd att exkludera. The Social Few har de senaste åren haft fokus på att utveckla Hur:et i frågan. Och här är vi nu. Med Hur:et. Och en massa att göra, säger Suzan Hourieh Lindberg i ett pressmeddelande.

Vice vd på den nya byrån, som än så länge har fyra anställda som kompletteras av ett frilansnätverk med 40 specialister, blir David Khabbazi från I am Collective.

– Det förändrade demografiska landskapet berikar vårt land med nya perspektiv, innovationer och lösningar men kräver samtidigt djupare insikter i olika gruppers utmaningar, livssituation, beteendemönster och mediekonsumtion för att vi ska kunna nå, engagera och påverka. Framförallt måste vi börja mäta på ett data-drivet sätt för att se de förändringar vi vill se i ett växande Sverige.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

The Social Few

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.