Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

The Store köper Andrén & Jungå

Publicerad: 15 januari 2021, 10:44

Bakre raden från vänster: Jörgen Hillerhag (operativ ägare The Store), Matz Jungå (Art director The Store/A&J – tidigare ägare A&J), Niklas Crona (VD The Store) och Andreas Morne (Styrelseordförande/ägare The Store). Främre raden: Ellen Bülow (Produktionschef/vVD The Store) och Bertel Andrén (tidigare ägare A&J).

Kommunikationsbyrån The Store köper reklambyrån Andrén & Jungå för okänd summa, och gör sig redo för flera förvärv.


Reklambyrån Andrén & Jungå har mer än 20 år på nacken och bytte 2012 namn från Scooter, som startades som ett dotterbolag till HLR&Co/BBDO. Bland kunderna finns bland annat Konstakademin och Suzuki Bilar. 

Nu blir Andrén & Jung en del av kommunikationsbyrån The Store, genom ett förvärv av samtliga aktier i byrån. Köpeskillingen är inte känd. 

Köpet beskrivs som ett första steg i en plan där flera förvärv planeras under kommande två till tre åren. 

– Vi kommer fortsätta att växa organiskt tillsammans med våra befintliga och nya kunder men genom förvärv får vi en möjlighet att vara snabbare i vår utveckling, säger Niklas Crona, vd på The Store, i ett pressmeddelande.

The Store arbetar med kunder inom retail och uppdragsgivare med stora produktionsvolymer. Enligt bolagets senaste tillgängliga årsredovisning, för det brutna räkenskapsåret 2018/2019, omsatte bolaget 23,8 miljoner kronor, och rörelseresultatet skrevs till 2,8 Mkr. Andrén & Jungå å sin sida omsatte under det brutna räkenskapsåret 2019/2020 3,5 Mkr, och med ett rörelseresultat på 365 000 kronor. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.