Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag20.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Trygg-Hansa väljer PHD

Publicerad: 31 Juli 2012, 12:24

Trygg-Hansa väljer PHD som ny mediebyrå för de nordiska marknaderna. Därmed tappar Starcom avtalet som de har haft i fem år.


Ämnen i artikeln:

StarcomPHDTrygg-Hansa

Trygg-Hansas mediebyråpitch blev klar precis innan semestrarna, och i dagarna inleddes samarbetet med PHD. De senaste fem åren har försäkringsbolaget anlitat Starcom, men kände under våren att de behövde göra en översyn.
– Vi ville göra en upphandling för att se vilka som fanns där ute och vilka som skulle kunna passa oss bättre, säger Catharina Gehrke, Trygg-Hansas marknadsdirektör i Sverige.

I pitchen deltog 6-7 byråer.  
– Vi är väldigt resultatinriktade i vår kommunikation, vilket gör att vi letar efter en partner som också arbetar på det sättet. PHD är väldigt resultatdrivna precis som vi, säger hon.

Under 2011 låg Trygg-Hansas medieinvesteringar på 31 miljoner kronor brutto i Sverige, enligt Sifo Reklammätningar.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

StarcomPHDTrygg-Hansa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.