Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Udda byrånamn provocerar branschen: ”Har tappat uppdrag”

Udda byrånamn provocerar branschen: ”Har tappat uppdrag”

Byråernas kreativitet reflekteras även i namnet – vare sig den är döpt efter ett kreativt geni eller symboliserar kompetensen på ett klurigt vis.
Resumé djupdyker i historien för att ta reda på:
✓ Trenderna som format namngivandet
✓ Historien bakom några av de galnaste namnen
✓ Vad du måsta veta innan du döper byrån
”En av vår bransch mest kända byrågubbar har sagt nej till att samarbeta med oss på grund av vårt namn”, säger Snasks medgrundare Fredrik Öst.

Publicerad: 7 maj 2021, 11:34

Ämnen i artikeln:

SnaskPia GrahnCarin Fredlund

Än så länge är byråvärlden när det kommer till namn fortfarande spretigare, och lite galnare, än den snabbväxande techbranschen.

Foto: Denis Burkin

Godis, snusk och skvaller. Det är upprinnelsen till att den kreativa byrån Snask valde att anta det okonventionella företagsnamnet när byrån startades upp 2007.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.