Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Unilever i mediebyråpitch

Publicerad: 13 december 2011, 13:37

Storannonsören Unilever går ut i mediebyråpitch, skriver Adage.


Ämnen i artikeln:

MindshareUnilever

Unilever ser över sina mediebyråavtal. Enligt Adage köpte Unilever medier för 6 miljarder dollar 2010. I Sverige är det Mindshare som arbetar med Unilever. Enligt siffror från Sifo reklammätningar har Unilever hittills i år köpt medieutrymmen för 481,4 miljoner.

– Vi vill säkerställa att vi har de allra bästa byråerna för att kunna leverera vår vision att fördubbla vår verksamhet samtidigt som vi minskar vår miljöpåverkan. Vi kommer bland annat att utvärdera strategisk förmåga och hur väl byråerna genomför kampanjerna, säger Luis Di Como, global mediechef på Unilever, till Adage.com.

Pitchen ska inledas i januari.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

MindshareUnilever

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.