Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 28 mars 2014, 12:50
Fredrik Karlsson, strategy director och delägare, Vinter, Ronny Olovsson, pr director och delägare, Vinter och Tony Trigell, vd, Unipeg
Att erbjuda golf på golfarens villkor. Det har norrlandsbyrån Vinter fått i uppdrag från den nya golfkoncernen Unipeg inför lanseringen.
Ämnen i artikeln:
VinterVinter ska bygga upp varumärket Unipeg från start. Tony Trigell, vd på Unipeg, beskriver samarbetet som ett bra bollplank, där allt ifrån varumärkesbyggnad till målgruppstänk har diskuterats.
I dagarna lanseras Unipeg och arbetet med det kommer att fortgå under hela 2014. Själva beskriver Unipeg sin verksamhet som ett golfens Skistar och erbjuder till en början både golfmöjligheter i Stockholm och resor via en egen resebyrå.
Samarbetet har pågått i ett halvår och engagerat runt 15 personer på Vinter. Hittills har de genomfört workshops för varumärkesstrategi, kommunikationsstrategi, pr-strategi och transmedial kommunikation.
– Den här resan har bara börjat. Först och främst vill vi att det här ska bli ett bra case, men vi hoppas såklart kunna växa med kunden, säger Ronny Olovsson, pr director på Vinter.
Just nu har Unipeg sex golfanläggningar och elva golfbanor i Stockholmsregionen.
Ämnen i artikeln:
Vinter