Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Uppstickarnas affärsmodell med kickback får kritik

Publicerad: 29 Oktober 2019, 13:28

”Vi anser att den avtalsnivå vi har är rimlig sett till värdet vi skapar”, säger Bonzais vd Sebastian Holm.

Foto: PXHere/Flickr

Bonzai är motståndare till dagens kreativa pitcher och anser att den traditionella byråvalsprocessen är förlegad. Med en ny typ av matchningstjänst vill de modernisera marknaden. Men Bonzais affärsmodell – som bland annat baseras på en kickback på förmedlade uppdrag – får nu kritik från flera håll i branschen.


Ämnen i artikeln:

Gunilla BerghJoakim BrinkenbergWelcomHanna RiberdahlSveriges AnnonsörerMax Apéria

Bonzai är en matchningstjänst för byråer och uppdragsgivare som strävar efter att förnya den traditionella byråvalsprocessen. I tjänsten ”Agency Match” kan byråer och uppdragsgivare registrera profiler och sedan matchas mot

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.