Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Vd-byte på Zellout – ska coacha marknadschefer med nytt bolag

Publicerad: 16 Februari 2021, 09:13

Tommy Lindgren lämnar över vd-rollen på Zellout till Gustav Kullander Dammbro.

Foto: Press

Uppsalabaserade Zellout startar ännu ett bolag, och genomför i samband med det förändringar på vd-posten.


Ämnen i artikeln:

Zellout

Den Uppsalabaserade reklambyrån Zellout grundades 1996 och har under åren arbetat med kunder som Ikea, Amnesty International och Läkemedelsverket. 

Intäkterna kommer ifrån affärs- och varumärkesstrategier, koncept, design, PR och produktion av kampanjer i digitala, rörliga, sociala och traditionella medier.

De senaste åren har omsättningen ökat, och reklambyrån satsat på att bredda verksamheten genom förvärvet av reklambyrån Medori samt grundandet av produktionsbyrån Smatter. 

Nu följer ännu ett drag i samma riktning. Zellout startar strategikonsultbolaget Speye. Enligt verksamhetsbeskrivningen ska bolaget erbjuda konsulttjänster inom affärsstrategi, varumärkesstrategi, coachning av vd, kommunikations- och marknadschefer, föreläsningar samt därmed förenlig verksamhet.

– Vi har arbetat med varumärkesstrategier länge och vi ser att arbetet mer och mer tenderar att bli också ett affärsplaneringsarbete. Så varför inte göra det samtidigt, kärnan i en affärsplanering bör ju handla om vilka kunderna är och vilka behov de har och det är vi experter på, säger Tommy Lindgren, som nu blir vd på Speye, i ett pressmeddelande.

Han lämnar därmed över vd-posten på Zellout till Gustav Kullander Dammbro, som arbetat som projektledare och kundansvarig på bolaget i fem år. 

– Det här känns så klart väldigt spännande. Vår bransch, och sättet att kommunicera, förändras snabbt. Zellout har alltid stått för kreativ kommunikation som skapar nytta för våra uppdragsgivare och det ska vi förtydliga och göra ännu bättre, säger Gustav Kullander Dammbro. 

Enligt den senast tillgängliga årsredovisningen, från 2019, omsatte Zellout 26,5 miljoner kronor och gjorde en vinst strax ovanför nollstrecket, på 161 000 kronor. 23 personer jobbar i dagsläget på bolaget. 

Läs mer: Mäta, mäta och mäta – så får marknadschefen vd:ns öra 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Zellout

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.