Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 22 april 2013, 08:33
Viking Line.
Viking Lines nya mediebyrå är Carat. Rederiet väljer därmed att avsluta sitt långvariga samarbete med Starcom.
För Viking Line står digitala kanaler högt upp på agendan, och där känner de att Carat kan vara med och bidrag. Marknadschefen Niklas Zhovnartsuk, med bakgrund från Fritidsresor som också jobbar med Carat, kommenterar byråvalet:
– Vi har haft ett givande samarbete med Starcom och är nöjda med vad vi gjort tillsammans genom åren men står nu inför en spännande utvecklingsfas och känner att vi behöver stärka oss med nya tankar och idéer. Den snabba utvecklingen inom det digitala kräver en innovativ och strategisk kompetens hos våra partners och Carat motsvarar våra krav och önskemål inom dessa områden, säger Niklas Zhovnartsuk, marknadschef på Viking Line, i ett pressmeddelande.
Nyckelpersoner som ingår i teamet från Carat är: Olivera Nivlin, Erik Berling, Caroline Häggblad, Peter Cederholm, Magnus Lindholm och Christina Wihlner Lentell.
Fredrik Thambert