Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Viktväktarna väljer MEC

Publicerad: 26 november 2012, 09:38

Efter en pitch har hela Viktväktarnas uppdrag gått till MEC. Byrån, som tidigare haft ansvar för offlineannonseringen, kommer inom kort att sköta även den digitala affären.


Ämnen i artikeln:

ViktväktarnaMECStarcom

Sedan tidigare hjälper MEC Viktväktarna med all offline-annonsering på  flera olika marknader, men den digitala affären har tidigare legat hos  Starcom.

Viktväktarna ville samla hela uppdraget hos en och samma byrå, varpå de två befintliga byråerna bjöds in till en pitch.

– Det var ett mycket logiskt beslut att samla våra medieinköp, offline  och online, hos en och samma byrå. Vi tror detta ger oss en ökad  effektivitet och att vi härmed kommer optimera våra medieinköp, säger  Helen Bladh, marketing manager på Viktväktarna Sverige i en kommentar.

Viktväktarna köper mycket konverteringsdrivet på nätet, men vill även ha  hjälp att bygga upp sina digitala kanaler och utöka innehållet.

Affären blev klar i slutet av oktober, och MEC kommer att hantera Viktväktarnas digitala konto i Sverige från den 18 december.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

ViktväktarnaMECStarcom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.