Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 26 november 2012, 09:38
Efter en pitch har hela Viktväktarnas uppdrag gått till MEC. Byrån, som tidigare haft ansvar för offlineannonseringen, kommer inom kort att sköta även den digitala affären.
Sedan tidigare hjälper MEC Viktväktarna med all offline-annonsering på flera olika marknader, men den digitala affären har tidigare legat hos Starcom.
Viktväktarna ville samla hela uppdraget hos en och samma byrå, varpå de två befintliga byråerna bjöds in till en pitch.
– Det var ett mycket logiskt beslut att samla våra medieinköp, offline och online, hos en och samma byrå. Vi tror detta ger oss en ökad effektivitet och att vi härmed kommer optimera våra medieinköp, säger Helen Bladh, marketing manager på Viktväktarna Sverige i en kommentar.
Viktväktarna köper mycket konverteringsdrivet på nätet, men vill även ha hjälp att bygga upp sina digitala kanaler och utöka innehållet.
Affären blev klar i slutet av oktober, och MEC kommer att hantera Viktväktarnas digitala konto i Sverige från den 18 december.
Linus Fremin