Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag19.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Vinsten ökar för Agency – plockar ut miljoner

Publicerad: 5 Januari 2021, 12:23

Tidigare i år vann Agency för andra året i rad priset som Årets Byrå, denna gång i kategorin PR och Kommunikation.

Foto: Press

Trots coronapandemin ökar både omsättning och vinst för PR-byrån Agency


Ämnen i artikeln:

Agency

PR-byrån Agency grundades för drygt 20 år sedan och har under åren arbetat med kunder som Vattenfall, Club Med och Goodyear. 

När byrån nu redovisar siffrorna för det brutna räkenskapsåret 2019/2020 står det klart att de, liksom de flesta andra byråer, inte undsluppit konsekvenserna av coronapandemin. Samtidigt ökar både nettoomsättningen, från 19,9 miljoner kronor till 22,7 Mkr, och vinsten från 2,8 Mkr till 5,7 Mkr, något som Dagens Opinion först rapporterat om. 

”Bolaget har påverkats och kommer att påverkas av denna pandemi i olika delar av verksamheten vilket innebär att det finns en risk för negativ finansiell påverkan”, skriver man i förvaltningsberättelsen. 

Där berättar bolaget även att de vidtagit ett flertal åtgärder för att försöka minska påverkan i verksamheten. Den finansiella ställningen bedöms dock göra dem förberedda inför en betydande nedgång i affärsaktivitet. 

”Men givet den osäkra situationen är det i nuläget inte möjligt att uppskatta hela den potentiella påverkan och alla bedömningar är behäftade med mycket stor osäkerhet” skriver de. 

Trots ett osäkert år föreslås styrelsen en utdelning på 4 Mkr. 

Läs mer: De får uppdraget att lansera Disney+ i Sverige 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Agency

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.