Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Vinsten ökar för Le Bureau

Publicerad: 19 Augusti 2020, 09:47

Le Bureaus film "Taking care of business", för Arbetsförmedlingen, nominerades i Cannes Lions 2019.

Reklambyrån Le Bureau ökar både vinst och omsättning under 2019 – men nästan hela vinsten plockas ut till aktieägarna.


Ämnen i artikeln:

Le Bureau

Den Stockholmsbaserade reklambyrån Le Bureau grundades 2006 och har sedan dess etablerat sig som en stark aktör för myndigheter. Bland kunderna finns bland annat Arbetsförmedlingen, MSB och Skolverket.

Under 2019 växte omsättningen rejält, från 80 miljoner kronor, till 121 miljoner kronor. Den stora ökningen förklaras huvudsakligen av vidarefakturering av inköpta tjänster för kunders räkning. Vinsten fortsätter dock också att växa under året, från 2,7 miljoner kronor till 4,5 miljoner kronor. 

Styrelsen föreslår en utdelning på 3,7 miljoner kronor, vilket alltså motsvarar nästan hela vinsten. Le Bureau hade under 2019 ett medelantal anställda om 14 personer, vilket är lika mycket som föregående år. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Le Bureau

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.