Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 16 april 2020, 13:19
W Communication Agency förbättrar sitt resultat – och plockar ut nästan hela vinsten till aktieägarna.
Ämnen i artikeln:
B2BDen Malmöbaserade b2b-byrån W Communication Agency visar på stigande siffror efter att 2017/18 präglats av både sjunkande omsättning och resultat.
I den senaste årsredovisningen för det brutna räkenskapsåret 2018/2019 landade omsättningen 18,8 miljoner kronor, något högre än de 15,4 man omsatte året innan. Resultatet växte till 6,7 miljoner kronor, jämfört med 5 miljoner kronor året innan. Marginalen skrivs till 35 procent.
W Communication Agency fokuserar på strategisk- och kreativ kommunikation inom life science, industri- och teknologisektorn. Bland kunderna finns tungviktare som Tetrapak samt verkstadsbolagen Trelleborg och Sandvik.
Utdelningen till aktieägarna landade på 5,1 miljoner kronor. Därmed plockade byrån ut nästan hela vinsten.
”Styrelsen anser att den föreslagna vinstutdelningen är försvarlig med hänsyn till de krav som verksamhetens art, omfattning och risker ställer på storleken av det egna kapitalet samt bolagets konsolideringsbehov, likviditet och ställning i övrigt”, skriver man i årsredovisningen.
Ämnen i artikeln:
B2B