Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 13 oktober 2020, 11:19
Henrik Stampe, Volt, Gabrielle Grette, Anders Berggren, Baltasar.
Volt och Baltasar hoppas i och med partnerskapet hitta synergier mellan det idé- och datadrivna.
Reklambyrån Volt inleder ett partnerskap med CRM-byrån Baltasar. Målet är att de två byråerna ska samarbeta och hitta synergier mellan idé- och datadrivet.
– Individanpassad kommunikation och långsiktiga kundrelationer är affärskritiskt för nästan alla företag. Därför måste relationsmarknadsföring vara en integrerad och naturlig del av varumärkeskommunikationen, säger Henrik Stampe, vd på Volt.
Baltasar startade 2016 som en systerbyrå till den kreativa byrån Ruth. I somras fick dock hälften av Ruths personal lämna byrån samtidigt som de styrde om sitt erbjudande. Själva beskriver Baltasar sig som en engagemangsbyrå.
– Vi är duktiga på att mejsla fram den bärande varumärkesidén och omsätta den i emotionell kommunikation och Baltasar är experter på att förvalta engagemang på individnivå. Tillsammans kan vi hjälpa våra kunder att bli effektivare och skapa ännu bättre resultat, genom alla steg i kundresan, fortsätter Henrik Stampe.
De två byråerna sitter sedan en tid tillbaka bredvid varandra på Södermannagatan i Stockholm.
– Vi har haft koll på varandra länge, men tack vare vår gemensamma uppdragsgivare Bris har vi insett hur bra det funkar att samarbeta. Vår syn på lojalitet och engagemang passar väldigt bra med Volts sätt att arbeta, säger Anders Berggren, medgrundare av Baltasar.