Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Walter Naeslunds byrågrupp blir Mission to Mars – lanserar nytt affärsben inom kort

Publicerad: 10 September 2020, 13:39

Julia Anjou vd Poetic, Jörgen Olofsson vd Amore och Walter Naeslund vd Honesty och byrågruppen Mission to Mars.

”Honesty-gruppen” byter namn till Mission to Mars och har växt till 22 medarbetare under året. ”Det finns mycket talang där ute som är tillgängliga”, säger Walter Naeslund.


Ämnen i artikeln:

HonestyWalter Naeslund

I december förra året började samarbetet mellan Honesty, A+X och Poetic för att bygga en ny byrågrupp. Nu har erbjudandet tydliggjorts och fått namnet Mission to Mars. 

– Vi har jobbat hårt med att skapa ett erbjudande som är värt att betala för 2020 och det kommande decenniet. Jag känner att vi nått fram dit nu. Vi har levererat ut både Lyko och Doktor.se enligt de nya principerna och siffrorna har talat sitt tydliga språk. Nu är vi redo att börja skala upp det här, säger Walter Naeslund, som är vd för reklambyrån Honesty byrågruppen Mission to Mars. 

Byrågruppen har under året rekryterat alltifrån designers, animatörer och kreatörer till en filmchef under och är i dag 22 heltidsanställda. 

– Vi fortsätter ta in nya kunder och hitta talang under den här tiden. Vi lanserar ett nytt affärsområde inom några veckor, säger Walter Naeslund.

– För oss har den här tiden gett bra förutsättningar att rekrytera och växa. Det finns mycket talang där ute som är tillgängliga.

Byrågruppens kundlista har flera gånger visat sig lyckosam under den här tiden. Lykos stora kampanj i början av våren slog alla förväntningar, lanseringen av nätläkaren Doktor.se som växer på en tillväxtmarknad. Libero, RFSU och Skånemejerier har också haft en stark försäljningsutveckling under det första halvåret. 

– Man ska vara ödmjuk och det finns en viss tur i den här starten, men allt har gått enligt plan och det har gått väldigt bra.

Varför Mission to Mars?
– Jag gillar romantiska namn. Det här namnet handlar om stora drömmar och modiga mål, det är vad jag vill att den här gruppen ska handla om, både för oss och för våra kunder.

Är ni ute och pitchar mycket?
– Relativt mycket och vi vann en ny kund senast igår som jag inte kan gå ut med än. Men samtidigt har mycket handlat om att vässa och förtydliga erbjudandet ytterligare och att få det nya upplägget på plats.

Reklambyrån Honesty och podcastbolaget Poetic kommer fortsätta verka under sina respektive namn medan A+X nu byter namn och återigen heta Amore.

Jörgen Olofsson, vd på Amore:

– Vi bytte namn till A+X för att vår strategi då var att bredda erbjudandet. Nu bygger vi i stället bredd genom gruppen och kommer i stället ytterligare specialisera oss på brand identity och design och då är det logiskt att återigen heta Amore. Det ligger mycket hjärta och historia i det namnet.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

HonestyWalter Naeslund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.