Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag19.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråer

Wipcore köper Göteborgsbyrå - bildar byrågrupp

Publicerad: 29 December 2020, 08:59

Pressbild från i våras, då Mardi Gras Digital bildades. Från vänster: Jonas Modin, Martin Myhrman, Uyen Vu och Björn Strömblom.

Foto: Press

E-handelsbyrån Wipcore köper en majoritet av kommunikationsbyrån Right Thing united, och bildar därmed en ny byrågrupp i Göteborg. ”Vi känner att våra kunder efterfrågar en byråkontakt för alla steg i marknads- och säljprocessen”, säger Martin Myhrman, vd för Mardi Gras Digital.


Ämnen i artikeln:

GöteborgDigital

I våras delade Göteborgsbyrån Wipcore sin verksamhet i två, genom grundandet av den digitala fullservicebyrån Mardi Gras Digital. Målet med det nya draget är att komma närmare kunderna under hela den digitala resan, från teknisk plattform till köpprocess. 

Läs mer: Göteborgsbyrå breddar erbjudandet – blir Mardi Gras Digital 

Nu breddar Wipcore sitt erbjudande, genom att förvärva en majoritet av aktierna i kommunikationsbyrån Right Thing united. I ett pressmeddelande beskrivs byrån som en fullservicebyrå i mer traditionell mening, som under åren kompletterat verksamheten med avdelningar inom medierådgivning, marknadsundersökningar, studio för film och foto samt PR. 

Med förvärvet vill den nya byrågruppen kunna nå kunden hela vägen från insiktsarbetet till val av digital strategi och implementering av eventuell e-handelslösning.

– Vi känner att våra kunder efterfrågar en byråkontakt för alla steg i marknads- och säljprocessen. Idag kan man inte längre tänka i silos där till exempel kommunikationskoncept är frånkopplat digital strategi och optimering av e-handel säger Martin Myhrman, vd för Mardi Gras Digital. 

Right Thing united fortsätter att verka som en självständig byrå under samma namn, och dess grundare kommer att sitta kvar i bolaget. Den nya byrågruppen inleder sitt nya samarbete omgående. Tillsammans samlar Mardi Gras Digital, Right Thing united och Wipcore nu 40 personer inom bland annat konceptutveckling och digitala strategier. 

2019 redovisade Wipcore AB en nettoomsättning på 19,2 miljoner kronor, och gjorde ett resultat på finansiella poster på -8,2 miljoner kronor. Enligt Right Thing united AB:s senaste bokslut, för det brutna räkenskapsåret 2018/2019, omsatte bolaget 14,9 miljoner kronor. Resultat efter finansiella poster skrevs till blygsamma 134 000 kronor. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

GöteborgDigital

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.