Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 12 Februari 2021, 12:10
Jacob Anderson är marknadschef på Yamaha Motor Scandinavia.
Foto: Press
Yamaha vill nå en vassare position, och inleder nu ett samarbete med kommunikationsbyrån Holy samt den kreativa byrån Animal
2019 knöt Yamaha Motors till sig kommunikationsbyrån Wikberg&Frisk, för ett uppdrag i Norden omfattande bland annat strategisk rådgivning, pr, kreation och public affairs. Man arbetar även med mediebyrån Scream.
Nu satsar Yamaha Motor Scandinavia ytterligare på att stärka förtroendet för varumärket, och knyter till sig två nya byråer. I samarbete med det gör man även två rekryteringar.
Kommunikationsbyrån Holy kommer framöver att utveckla kommunikationen kring konceptet Empowered by Yamaha, och Yamahas marina erbjudande. Den kreativa byrån Animal kommer att arbeta med koncept och aktivering av ett digitalt öppet hus som ska gå av stapeln i mars. Aktiveringen pågår under två veckor, och ska ersätta de fysiska båtmässor som ställts in till följd av coronapandemin. Det kommer enligt egen utsago att vara Skandinaviens största digitala öppna hus.
– Vi har otroligt bra produkter men Yamaha är också en upplevelse, och för att verkligen visa det behöver vi växla upp vårt kommunikationsarbete. Vi har under en tid arbetat med att hitta nya, fräscha sätt att nå ut med våra produkter till både nya och befintliga kunder. Både Holy och Animal ser vi kan bidra till att förflytta Yamaha till en ännu vassare position, säger Jacob Anderson, marknadschef på Yamaha Motor Scandinavia, i ett pressmeddelande.
Läs mer: Svenska duon gör succé i Silicon Valley – har byggt Snowflakes varumärke