Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 19 februari 2021, 12:35
Emelie Slätteräng är vd, Johan Andersson kommersiell chef och Martin Rörberg cd på Yo Adrian.
Foto: Press
Contentbyrån Yo Adrian siktar på tillväxt, och tar klivet ut ur Trollhättan.
Trollhättebaserade contentbyrån Yo Adrian grundades redan 1961, och är därmed en av Sveriges äldsta byråer av sitt slag. Bland kunderna finns bland annat Stampen Media, Preem och Svenska Kyrkan.
Nu genomför Yo Adrian vad de beskriver som nästa steg i sin tillväxt, och öppnar ett nytt utvecklingskontor i Göteborg. Planen är att anställa lokal personal med kännedom och nätverk från regionen tillsammans med medarbetare från den befintliga verksamheten i Trollhättan.
– Det ska bli riktigt spännande att få bygga upp Yo Adrian även i Göteborgsregionen, säger Yo Adrians nytillträdde vd Emelie Slätteräng.
Enligt den senast tillgängliga årsredovisningen från 2019 omsatte byrån 14,4 miljoner kronor och gjorde en vinst på strax under en halv miljon kronor. Yo Adrian gör enligt egen utsago vinst även 2020, trots coronapandemin.