Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 25 juni 2015, 14:06
Butikskedjan 4Sound väljer Pool.
Efter pitchen står det klart att butikskedjan 4Sound väljer Pool som ny samarbetspartner.
Ämnen i artikeln:
PoolInför en kommande satsning vill butikskedjan skapa en större kännedom om varumärket. 4Sound har 38 butiker i Norden samt en e-handel och är därmed Nordens största aktör på musikinstrumentmarknaden.
– 4Sound har funnits ett antal år men nu vill vi göra vårt varumärke än mer känt och omtyckt hos fler. Vi är precis i startgroparna för en stor satsning framåt och då vill vi vara extra tydliga med vad vi ska stå för, säger Henrik Olausson, vd på 4Sound, i ett pressmeddelande.
Till en början innefattar uppdraget ett varumärkesarbete för att hitta en gemensam riktning för hela kedjan i Norden.
– Att jobba med 4Sound är både spännande och utmanande, branschen har förändrats otroligt snabbt de senaste åren och det öppnar också upp för nya tankesätt vilken upplevelse man ska bjuda kunden på, säger Arvid Axland på Pool.
Susanna Sköld
Ämnen i artikeln:
Pool