Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

A Skillful Crowd ska aktivera Nordeas sponsorskap

Publicerad: 23 Januari 2020, 07:58

A Skillfull Crowd vinner uppdraget för Nordeas sponsring och event på hela den nordiska marknaden.


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenNordeaByråval

Under 2019 gick Nordea ut i en nordisk upphandling med några av Nordens största eventbyråer och nu står det klart att A Skillful Crowd är den byrå som får uppdraget. A Skillful Crowd hade tidigare ansvaret för den svenska marknaden men får nu ett utökat ansvar att jobba med Nordea även på den finska, danska och norska marknaden.

– Nordea har många nya spännande sponsorskap som ska äga rum under 2020 då vi bland annat är med som huvudsponsor till Melodifestivalen, sponsor av Stockholm Pride och titelsponsor till Nordea Open i Båstad. Utöver detta har vi flertalet sponsorskap i de nordiska länderna som ska aktiveras och efter upphandlingen står det klart att A Skillful Crowd är den byrå som är bäst lämpad att tillgodose våra behov säger Tomas Björklund, nordic head of sponsoring & event på Nordea, i ett pressmeddelande. 

Efter kritiken: ”Efter kritiken – Nordea ökar i varumärkesstyrka” 

Uppdraget sträcker sig över tre år och startar nu direkt med Melodifestivalen där Nordea går in som huvudsponsor. 

Pär Arvered, strategic partner på A Skillful Crowd, kommenterar: 

– Vi på A Skillful Crowd är självklart glada och stolta över att få fortsätta jobba med ett så intressant och välkänt varumärke som Nordea. Att vi nu även får samarbeta på ett nordiskt plan är mycket motiverande, säger Pär Arvered, strategic partner på A Skillful Crowd

Sedan 1 januari 2019 är A Skillful Crowd sammanslagningen av Knut Kommunikation och Perfect Noise som tillsammans bildar en Brand Experience byrå bestående av 25 medarbetare. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.