Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Abby Priest vinner VegMe

Publicerad: 12 April 2018, 12:52

Abby Priest får in den vegoproteinproducenten VegMe som ny kund. Det första resultatet syns just nu på utomhustavlor och i Stockholms tunnelbana.


Ämnen i artikeln:

ByråvalAbby Priest

I uppdraget ingår att sköta all VegMe:s externa kommunikation, inklusive reklam, pr, content och sociala medier.

Vegoproteinproducenten VegMe har precis slagit sig in på den vegetariska matmarknaden.

– Vi insåg snabbt att det lämpligaste var att låta Abby Priest ta sitt 360-grepp om hela vår kommunikation. Med ett helt nytt varumärke är det extra viktigt att hålla ihop kommunikationen för att säkra kvalitet och stringens i budskapet, säger Linda Öhman, marknadschef på VegMe.

Det första resultatet från samarbetet syns just nu på utomhustavlor och i Stockholms tunnelbana.

– Vi är jätteglada över att VegMe visar tillit till vår modell och vågar lägga all kommunikation hos oss. Det är alltid kul med modiga kunder och att få vara med i starten av ett nytt varumärke, säger Andreas Morne, vd på Abby Priest.

Arbetsgrupp:
Strateg: Andreas Morne
Projektledare: Priscilla Herlin
Produktionsledare: Cecilia Höglund
CD: Oskar Hellqvist
Creatives: Anders Hellström och Pontus Widell
PR & Social Media Manager: Danielle Kisch
PR & Social Media Assistant: Patrick Igevad
PR-konsult: Kristoffer Elmqvist
Content manager: Philip Hördegård

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ByråvalAbby Priest

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.