Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Acne inleder samarbete med Instagram

Publicerad: 22 November 2018, 13:13

I uppdraget ingår bland annat att sänka prestationsångesten när användare laddar upp Stories.


Ämnen i artikeln:

DeloitteAcneByråvalDeloitte Digital

Sedan svenska Acne för ett drygt år sedan köptes upp av konsultjätten Deloittes kreativa del Deloitte Digital. Sedan dess har man expanderat sin verksamhet genom att starta kontor i London, Tokyo och Amsterdam.

Nu får byrån in en riktig prestigekund i Instagram. Uppdraget går ut på att locka ytterligare användare till Instagram och att få de befintliga att bli mer aktiva. Speciellt ska man rikta in sig på att minska prestationsångesten när användarna postar Stories.

– Vårt mål är att utmana vad tillväxtkommunikation innebär. Ibland kan det vara så enkelt att sätta ett par ögon på en sten, säger Johan Bello, executive creative director på Acne.

På sin sajt har Acne samlat en rad olika aktiviteter man genomfört inom ramen för samarbetet.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.