Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Acne vinner Max-pitchen

Publicerad: 19 Juni 2014, 09:10

Anette Jannerö

Foto: Pressbild: Max

Tidigare i våras stod det klart att McCann tappar storkunden Max. Acne Advertising blir hamburgerkedjans nya reklambyrå efter en pitch mellan fem byråer.


Ämnen i artikeln:

AcneMaxMax Hamburgare

Samarbetet mellan Max och Acne kommer att ta fart efter sommaren.

– Acne visade ett otroligt stort engagemang för varumärket och hade goda insikter kring både kommunikationen och affären. Precis som oss har byrån en tydlig utmanarposition. Med en mindre byrå kommer vi att bli en av deras största kunder och prioriteras högt, säger Anette Jannerö till Resumé.  

Hamburgerkedjan arbetar just nu med att ta fram en  långsiktig strategi som Acne Advertising kommer att förvalta i en kommunikationsplattform.

– De får ett väldigt bra utgångsläge att jobba ifrån. Jag ser fram emot att jobba med Acne, säger Anette Jannerö.

De första resultatet av samarbetet kommer att komma i början av 2015.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

AcneMaxMax Hamburgare

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.