Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Advania inleder samarbete med Holy comms

Publicerad: 8 April 2020, 09:34

Lisa Kruse och Sofia Molin

Foto: Håkan Målbäck

Holy comms ska hjälpa IT-bolaget att visa en mänskligare sida av branschen.


Ämnen i artikeln:

Holy Comms

Advania är ett mjukvaruföretag som erbjuder IT-tjänster till både näringslivet och offentliga verksamheter. Koncernen har verksamhet i Sverige, Island, Norge, Danmark och Finland och av de cirka 1350 anställda jobbar cirka 560 på den svenska marknaden. Efter att de senaste åren haft en ordentlig tillväxt vill de nu göra en kommunikationssatsning. Målet är att via kommunikation visa på vad de beskriver som en ”mänskligare sida” av IT-branschen. Samarbetspartner för strategisk rådgivning, mediebearbetning och positionering av varumärket blir byrån Holy comms.

– När vi nu tar ett ordentligt omtag i vår profilering kändes det viktigt att hitta en partner som är erfaren och transparent. Med Lisas renommé och med Holy Comms kluster av frilansare kändes valet självklart – deras modell och arbetssätt passar oss perfekt! För mig var det viktigt att hitta en part som kunde leverera i alla led, vilket Lisa och hennes gäng verkligen lever upp till, säger Sofia Molin, PR & communications manager på Advania.

– Advania är en drömkund för oss. Vi har aldrig tidigare mött en stor koncern som arbetar så snabbt och effektivt, det är uppenbarligen en myt att alla stora skepp rör sig sakta. Advania har behållit sin familjära startup-känsla trots en enorm tillväxt, det är oerhört inspirerande att se. Vi är så stolta över det här uppdraget, säger Lisa Kruse, creative director och grundare av Holy Comms.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Holy Comms

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.