Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Affordable Art Fair anlitar Perfect Day

Publicerad: 3 mars 2016, 13:58

Perfect day media ska sköta all PR för Affordable Art Fair i Sverige.

Foto: Pressbild

Perfect Day har fått PR-uppdraget för en av världens mest besökta konstmässor.


Ämnen i artikeln:

Perfect Day MediaDaniel Redgert

Sedan premiären 2012 har över 50 000 svenskar besökt Affordable Art Fair. Inför höstens version är det Perfect Day Media som kommer att sköta mässans PR.

– Vi är superglada över att få möjligheten att jobba med Perfect Day. Det är otroligt viktigt för oss att både bygga varumärke och locka publik, säger Emma Weinerhall, chef för konstmässan i ett pressmeddelande.

Affordable Arts mässor anordnas i 13 städer runt om i världen. Konstverk från både etablerade konstnärer och studenter visas sida vid sida i gallerier i Sveige och världen. Mässorna är öppna för allmänheten och Affordable Art Fair jobbar medvetet med att göra konst mer tillgänglig. Till hösten flyttar mässan till Nacka Strandmässan.

Det är otroligt kul att få jobba med en aktör som kommersialiserar något som länge ansetts vara otillgängligt och svårt. Affordable Art Fair tänker mycket som vi gör, säger Daniel Redgert, Pr-chef på Perfect Day Media.

Sanna Wolf-Watz

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.