Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 9 april 2015, 12:05
Agera PR ska stärka Philips varumärke i Norden.
WOOX Innovation som står bakom Philips ljudprodukter har valt att inleda ett samarbete med Agera PR. Byrån ska fungera koordinerande för Sverige, Norge och Finland.
WOOX Innovations inledde samarbetet med Agera PR den 1 april. Målet är att nå tillverkarens målgrupp inom hemelektronik med information, produktlanseringar och nyheter.
– Agera PR har en hög teknisk kunskap inom området och lyckade samarbeten inom branschen i ryggen. Vi verkar i en bransch där konsumentbeteenden snabbt förändras i form av olika gränssnitt, plattformar och distributionsalternativ. Vi ligger långt framme i utvecklingen och det grundläggande för oss att nå målgruppen med kommunikation som är lättillgänglig och informativ och som överskådligt understryker fördelarna med produkterna, säger Daniel Lindén, marknadschef på WOOX Innovations, i ett pressmeddelande.
Samarbetet med Agera PR innebär en offensiv satsning för att stärka Philips varumärke på den nordiska marknaden.
– Philips som varumärke har en otrolig potential på den nordiska marknaden och kommer lansera en rad spännande nyheter under året, säger Michael Falk, vd på Agera PR, i ett pressmeddelande.
Susanna Sköld