Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Ahold USA väljer Blink

Publicerad: 13 Juni 2016, 14:13

Richard Kylberg och Jason Marhoulier.

Dagligvaruhandelskedjan Ahold USA har hela 750 butiker och förser 122 000 personer med jobb. Nu har svenska designbyrån Blink valts som samarbetspartner.


Ämnen i artikeln:

Blink

Blink ska modernisera kedjans butiker genom att arbeta fram ett nytt designkoncept, ett uppdrag de är stolta över.

– Ahold USA är ett av världens största retailföretag. Att de väljer designbyrån Blink från Sverige till detta projekt visar att svensk design ligger i global framkant, säger Richard Kylberg, ägare och grundare av Blink, i ett uttalande.

På Ahold USA ansåg man att Blink var ett självklart val.

– Vi såg ett behov av att ta fram ett nytt koncept som kan ta oss in i framtiden. Enligt oss är Blink den bästa byrån på att utveckla starka kundupplevelser och butikskoncept som gestaltar varumärket på ett verkligt unikt sätt här i Amerika. Vi uppskattar även deras nyskapande och flexibla lösningar som gör det enkelt för oss att visa varorna på ett bättre sätt och effektiviserar butiksdriften, vilket gör att vi faktiskt spar pengar, säger Jason Marhoulier, format innovation på Ahold USA.

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

Blink

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.